top of page

חשיבה עיצובית: כיצד היא קשורה לחדשנות ומגדילה את הסיכויים להצלחת המוצר?


חשיבה עיצובית הינה מתודולוגיה לפתרון בעיות המתמקדת בצרכי המשתמש. באמצעות מתודולוגיה זו, ניתן לפתח מוצרים טובים, שימושיים יותר וממוקדי משתמש. במאמר זה נסקור את הנושא ונסביר כיצד היא קשורה לחדשנות ולהגדלת הסיכויים להצלחת המוצר שלכם.


מה זה חשיבה עיצובית?

חשיבה עיצובית היא גישה לפתרון בעיות המתמקדת באדם, שהוא משתמש הקצה הייעודי של המוצר. מדובר על תהליך איטרטיבי (החוזר על עצמו) לפתרון בעיות בצורה פרקטית ויצירתית. פתרון הבעיות מתמקד בהבנת צרכי המשתמש ובמציאת הפתרון הטוב ביותר המהווה מענה לצרכים אלו.


כיצד זה מתבצע?

על מנת לפתח אסטרטגיות ולהגיע לפתרונות, על המעצב לאתגר הנחות יסוד, לשאול שאלות, ולהגדיר מחדש בעיות. כיוון שחשיבה עיצובית חותרת להבנת המשתמש הייעודי, היא דורשת מהמעצב לראות את הדברים מנקודת המבט של משתמש הקצה. באמצעות פיתוח מוצר הנשען על מתודולוגיה זו, עסק עם קו מוצרים שעוצבו ע"י מעצב מקצועי, יוכל לפתח אסטרטגיית מוצרים מונעת לקוח ולכבוש נתח שוק גדול יותר.


חשיבה עיצובית יתרונות

לגישה זו יתרונות רבים עבור הלקוח ועבור העסק המוכר את המוצר. להלן חלק מהיתרונות של חשיבה עיצובית:

· מבוססת פתרון: גישת חשיבה עיצובית מעודדת את המעצב לפתח תפיסות עיצוב שונות ולבחון אותן בשלב מוקדם של תהליך העיצוב.

· התמקדות בצרכי הלקוח: הזדהות עם משתמש הקצה של המוצר במקום להסתמך רק על נתונים כמותיים, מגדילה את הסיכוי לשימושיות והצלחת המוצר.

· הבנת התנהגות המשתמש: מעצב המוצר לוקח בחשבון את התנהגות המשתמש ואת צרכיו. כך למשל, הוא יוכל להתאים זיווד אלקטרוניקה המגביר את שימושיות המוצר.

· צמצום אי וודאות: כיוון שמדובר על תהליך איטרטיבי, ניתן להפחית אי וודאות בתפיסות עיצוב, ולעשות זאת גם בשלב של פיתוח אב טיפוס, באמצעות ביצוע בדיקות שימושיות מוקדם ובתדירות גבוהה ככל האפשר (1).



חדשנות דרך חשיבה עיצובית

בעידן בו חדשנות היא המפתח להצלחה והצמיחה העסקית, חשיבה עיצובית היא משמעותית מאוד. לחדשנות במוצר יש שני מאפיינים: חדשני ושימושי. חשיבה עיצובית מציעה לחדשנות את השדרוג הדרוש במטרה לייצר פתרונות משמעותיים ומשפיעים, ובאמצעות כך מגדילה את שימושיות המוצר. בניית אב טיפוס מאפשרת לבחון את שימושיות ואפקטיביות המוצר.

חשוב להדגיש, כי חשיבה עיצובית שונה מתהליכי חדשנות ורעיונות סטנדרטיים אחרים בכך שהיא מבוססת פתרונות וממוקדת משתמש, וזאת בניגוד להרבה אחרים, שהם ממוקדי בעיה. באמצעות גישה זו, מעצב תעשייתי מקצועי מקבל החלטות על סמך רצון הלקוחות, ולא על סמך נתונים היסטוריים, ומכאן מתקבלת חדשנות (2).


כיצד חשיבה עיצובית יכולה להגדיל את העסק שלך?

חשיבה עיצובית מהווה אמצעי לכוון ולמקד את החדשנות של העסק שלכם ולהניע צמיחה במכירות וברווחים. התובנות העמוקות המגיעות באמצעות גישה זו מאפשרות לפתח מוצר העומד בדרישות וצרכי הלקוחות, ועסקים רבים, אשר פיתחו מוצרים בהתאם לגישה זו, מדווחים על שביעות רצון של הלקוחות ועל התאמת המוצרים לשווקים. כמו כן, בניית מוצרים סביב חווית הלקוח, המבוססת תצפית וניתוח קפדני של בעיות ודרישות, מפחיתה בעיות ומוזילה את עלויות התמיכה במוצר. לכן, אם אתם עסק שחושב לפתח מוצר, כדאי מאוד שתיעזרו בשירות של סטודיו לעיצוב תעשייתי מקצועי אשר יסייע למוצר שלכם לחדור לשוק ולהצמיח את המכירות והרווחים שלכם (3).


מקורות

1-"Design thinking: a 5 stage process to better produ


ct design", Staats, R., "Secret Stache".

2-"What is design thinking & why is it important?", Han, E., "Harvard Business School", 2022.

3-"Guide to design thinking: design thinking is about product development", "TCGen".





16 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

פיתוח מוצר פלסטי להזרקות

תוך שלבי פיתוח מוצר פלסטי שמיועד להזרקות, אתם רואים לנגד עיניכם את הלקוחות ואת חווית השימוש שלהם. ככל שהמוצר יהיה מותאם לצרכי הלקוח ומדויק יותר לחוויית המשתמש, כך הוא יהיה מבוקש יותר, וסביר להניח שתוכ

פיתוח מוצרים: האתגר והפתרון המקצועי

מהו תהליך פיתוח מוצרים? מדוע הוא נחות כאשר מדובר על פיתוח מוצרים חדשים? ומה בנוגע להיבט האסתטי של פיתוח מוצרים? היכנסו עכשיו לקריאת הכתבה >>

עיצוב תלת מימד

מהו עיצוב תלת מימד? מה המטרה של עיצוב בתלת מימד? ומה חשוב לעשות כאשר מבצעים עיצוב תלת מימד? היכנסו עכשיו לקריאת הכתבה המלאה >>

bottom of page