top of page

זיווד אלקטרוניקה: הרבה יותר מקופסה

עודכן: 14 במאי 2023

זיווד הוא חלק משמעותי בתחום העיצוב התעשייתי. זיווד הוא מעטפת לציוד המשמשת להגנתו. כשם שעולם האלקטרוניקה מגוון ורב אפשרויות, כך גם נושא הזיווד. מדוע זיווד אלקטרוניקה נחשב לדבר מורכב ונחלתם של מקצוענים? המענה בכתבה הבאה.


זיווד אלקטרוניקה: מענה משוכלל, לדרישות רבות ומגוונות

ניתן לראות פיתוח זיווד אלקטרוניקה כפיתוח מוצר בפני עצמו, או כחלק מרכזי במכלול. כמו פיתוח מוצרים בכלל, גם פיתוח הזיווד עובר שלבים רבים ומורכבים. התהליך מתחיל בתכנון C.A.D הלוקח בחשבון את כל הדרישות המיוחדות כדוגמת חיישנים שונים או מסכי מגע המשולבים במערכת. בהמשך, בודקים את התכנון עם בניית אב טיפוס, ולבסוף מייצרים את המארז עצמו.


ניתן לעשות זאת, כולל יצור מהיר של פרוטוטייפים, בדרכים רבות ומשוכללות. בולטות בהקשר זה ניתן למצוא למשל מכונות כרסום (CNC), מכונות הזרקת פלסטיק ואף מדפסות המשמשות לביצוע עיצוב תלת מימד. מארז זה עשוי להיות צידו החיצוני של מוצר סופי או חלק ממכלול. בכל מקרה, פיתוח זיווד שמותאם ספציפית למוצר שלכם אצל מומחים כגון Designest, עדיף על פני שימוש בקופסאות זיווד מוכנות מהמדף. הסיבה לכך היא, שמדובר על הפתרון האופטימלי . במילים אחרות, הניסיון לחסוך באמצעות שימוש בקופסאות זיווד גנריות, עלול להיות בחירה שגויה בטווח הארוך.



זיווד אלקטרוניקה: השקעה כדאית

זיווד של ציוד אלקטרוניקה מספק מספר תועלות בסיסיות:

  • הגנה על הציוד: המארז מגן על הציוד האלקטרוני שבתוכו, אשר מעצם טבעו נוטה להיות עדין יחסית. ההגנה באה לידי ביטוי גם בהיבט העמידות בסביבה בה המוצר אמור לפעול, וזה יכול לכלול גם עמידות בתנאי קיצון.

  • פתרון לאינטראקציה עם הסביבה: במארז ישולבו לרוב כניסות ויציאות שונות. פתחים אלו כוללים הזנת מתח, תקשורת ועוד. ככל זיווד אלקטרוניקה גם יהיה מותאם לשילוב אלמנטים של ממשק משתמש, כדוגמת מסך שימוקם במארז או לחצנים שונים.

  • הוספת יכולות מבוקשות: דוגמה לכך היא התאמה לגדלים מקובלים של ארונות ציוד שונים, וחלקם מיועדים עבור חיבור המוצר לתושבת או לידיות נשיאה.


זיווד אלקטרוניקה

זיווד אלקטרוניקה של POWER BANKS, לחברת POLAROID


זיווד אלקטרוניקה: מה מיוחד בו?

זיווד אלקטרוניקה מוסיף לאתגר הזיווד הכללי מספר היבטים מיוחדים, ולכן כדאי להיעזר באנשי מקצוע מנוסים ומיומנים.

· רכיבי אלקטרוניקה מייצרים חום: ברגע שחום מצטבר, חייבים לפנות אותו בצורה אפקטיבית. במקרים אלו, ייתכן שיהיה צורך באורוור, צלעות קירור ואמצעי עזר נוספים. בהקשר זה, לרוב, ישולבו לכל הפחות פתחים במטרה לאפשר תנועת אוויר קבועה ומספקת. זאת, בסיוע סימולציות שמדמות את החום שאמור להיווצר.

· סיכוך מהפרעות אלקטרומגנטיות (EMI) והפרעות רדיו (RFI): מדובר על נושא טכני מורכב ורב אפשרויות כדוגמת האפשרות המעניינת של שימוש בצבע מוליך מיוחד.


שיקולים שונים בתכנון זיווד אלקטרוניקה

  • בחירת חומרים: לבחירה זו השלכות רבות וחשובות. כך למשל, אלומיניום הוא חומר שאינו מחליד, קל במיוחד וחזק ביחס למשקלו. אך יש עוד אפשרויות רבות כדוגמת פח או פלסטיק.

  • משקל המארז: יש לקחת פרמטר זה בחשבון בפני עצמו וכתוספת למשקל המוצר כולו.

  • עיצוב: היבט חשוב ביותר, וכדאי להיעזר בשירותי מעצב תעשייתי מקצועי ומנוסה. הסיבה לכך היא, שבסופו של דבר, משתמשי המוצר יראו את הזיווד ולא את האלקטרוניקה העומדת מאחוריו.

  • התחשבות בכוחות הפועלים על המארז: יש לבצע התאמה של התכנון לעמידה בכוחות הפועלים על המארז. יש לעשות זאת עם מקדמי בטחון סבירים, אך לא יותר מדי, במטרה שלא לייקר את המוצר שלכם.

  • תחזוקה: לרוב מארז בנוי גם באופן המאפשר לפתוח אותו במטרה לתחזק, לבדוק להחליף או לתקן את הקומפוננטות שבתוכו.

  • דרישות מיוחדות: כדוגמת עמידות בפני מים.

  • תקנים בנושא זיווד אלקטרוני.


לסיכום, בעת ביצוע תכנון ויישום של זיווד אלקטרוניקה למוצר שלכם, ישנם מגוון פרמטרים אותם יש לקחת בחשבון, המשפיעים בין היתר על איכות ונוחות השימוש, רמת הבטיחות ועלות המוצר. לכן, ראוי לבצע תהליכים אלו עם איש מקצוע אמין ומנוסה.

66 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

פיתוח מוצר פלסטי להזרקות

תוך שלבי פיתוח מוצר פלסטי שמיועד להזרקות, אתם רואים לנגד עיניכם את הלקוחות ואת חווית השימוש שלהם. ככל שהמוצר יהיה מותאם לצרכי הלקוח ומדויק יותר לחוויית המשתמש, כך הוא יהיה מבוקש יותר, וסביר להניח שתוכ

פיתוח מוצרים: האתגר והפתרון המקצועי

מהו תהליך פיתוח מוצרים? מדוע הוא נחות כאשר מדובר על פיתוח מוצרים חדשים? ומה בנוגע להיבט האסתטי של פיתוח מוצרים? היכנסו עכשיו לקריאת הכתבה >>

bottom of page