top of page

הדמיה פוטוריאליסטית

עודכן: 30 ביולי 2023

הדמיה פוטוריאליסטית הינה הדמיה ממוחשבת שתפקידה לדמות את התוצר שנמצא כעת בשלבי תכנון, פיתוח או גיוס משאבים, וזאת במטרה להוביל את התהליכים ביעילות ובאופן מדויק וממוקד מטרה.


מי מבצע הדמיה פוטוריאליסטית?


הדמיות בכלל וכן הדמיות פוטוריאליסטיות בפרט, מבוצעות ע"י חברות מקצועיות המתמחות בהפקתן, אך במקרה של הדמיות מוצרים ומכשור רפואי, הן מבוצעות לרוב כחלק מהשירות של מעצב תעשייתי. המעצב התעשייתי מכיר היטב את התוכנות הנדרשות ובעל מומחיות וניסיון בכל הנוגע לביצוע ההדמיה. ניסיון וידע זה חשובים מאוד במטרה להפיק תמונה מדויקת וריאלית ככל האפשר של המוצר הנמצא בשלבי תכנון או יצירה שונים. הדמיה פוטוריאליסטית מאפשרת להציג את חזון הפרויקט, החל משלבים מוקדמים ביותר בתהליך העיצוב ועד לשלב הייצור.


הדמיות פוטוריאליסטיות: נדרש דיוק מקסימלי


להדמיות יש תפקיד משמעותי וניכר בתהליכי הפיתוח, בחיבור למציאות והיכולת לאפשר להתרשם מהמוצר הפיזי העתידי לפני שמזרימים את המשאבים הנדרשים. כמו כן, הן חשובות מאוד בביצוע תהליכים שונים הקשורים למוצר כדוגמת בניית אב טיפוס.


ברמה הטכנית והעיצובית, הדמיה פוטוריאליסטית חייבת להיות מדויקת ומחוברת למציאות ככל הניתן. כך, אפשר יהיה להביט בהדמיה ולהבין במה מדובר, להסיק מסקנות לגבי הנראות, אופני השימוש, רמת השימושיות - הכוללת בין היתר את ההיבט של זיווד אלקטרוניקה - רמת ההשתלבות או החיבור של המוצר לסביבתו, נראות החומרים והאפקט הכללי המושג ע"י הוויז'ואל של המוצר. ככל שההדמיה תהיה אמיתית ונאמנה יותר למציאות, כך היא תוכל להיות שימושית ואפקטיבית יותר.


האסתטיקה בהדמיות

לצד הנאמנות למציאות, חייבת הדמיה פוטוריאליסטית להיות גם מלאת אימפקט, אסתטית ומושכת. ככל שההדמיה תהיה מרשימה יותר, היא תותיר את הרושם הרצוי על מי שמביט בה ותמלא את התפקיד שלה. האסתטיקה קשורה באופן ישיר ליכולות ולביצועים של המעצב ויכולתו לבנות חזון ויזואלי, קומפוזיציה ועוד. הפוטנציאל של הדמיה מקצועית ומושחזת הוא משמעותי ביכולת לקדם את היוזמה בגיוס משאבים וברמת החזון מול אנשי הפיתוח האחרים.



הדמיה פוטוריאליסטית

הדמיה פוטוריאליסטית של קשת לניגון על גיטרה למותג PICKASOBOW


באילו מקרים עולה הצורך לבצע הדמיה פוטוריאליסטית?


הדמיה פוטוריאליסטית משמשת אותנו בין היתר במקרים הבאים:

גיוס משאבים: בתהליכי פיתוח יש צורך לגייס משאבים שיאפשרו את התהליכים האלו ואת תהליכי העיצוב. ככל שההדמיה תייצר אימפקט משמעותי יותר ותהיה מציאותית ומעוררת תיאבון, כך יגדלו הסיכויים שהיא תשיג את המטרה.

פיתוח: בתהליכי פיתוח מוצרים יש לשקול ולבדוק היבטים רבים. לא פעם עוברים המפתחים דרך ארוכה מאוד עד שהם משיגים את התוצר הרצוי. ההדמיות ממלאות תפקיד חשוב ביצירת חזון מוחשי אליו כולם יכולים להביט ולהתמקד.

הצגה למשתמשים וקבלת פידבקים: הדמיות ישמשו אותנו גם בהתנהלות מול משתמשי הקצה, מושאי המחקר שלנו והקהל לו אנחנו שואפים לייצר פתרונות. במקרה הזה, הדמיות מספקות כלי חזק בקבלת פידבק או תיעדוף לנראות שונה, ממשקים ועוד מהיוזרים עצמם, וזאת מבלי להשקיע את העלויות הגדולות הכרוכות בהגעה למוצר פיזי.


הדמיה פוטוריאליסטית ויח"צ


מעבר לתפקיד והאימפקט המשמעותי שיש להדמיות מוצר בתוך החברה המפתחת, מול היוזרים ומול המשקיעים, יש להדמיות כוח משמעותי בבניית המותג, ביכולת להתבלט במדיה ובבניית כוח שיווקי.

מהלכים כאלו יכולים להתרחש, כמו ביישומים האחרים, לפני ובמהלך קיומו של מוצר פיזי. ההדמיות מחליפות צילום סטודיו מקצועי, אשר לרוב מצריך הרבה יותר משאבי זמן וכסף.


הדמיה פוטוריאליסטית מאפשרת לנו להתרשם ממראה עיניים בשלב בו המוצר או הפיתוח עדיין לא קיימים. כמו כן, הן מסייעות להבין כיצד תתקבל פרוגרמה עיצובית כזו או אחרת במרחב ובסביבת השימוש הטבעית, איך ייראה המוצר הסופי ואיך יתקיים מוצר חדשני במציאות. ההדמיה הינה מרכיב חשוב, והיא מאפשרת לנו להציג, לקבל חוות דעת מקצועית ועוד. הדמיה טובה היא תמונה לכל דבר ועניין והיא מסייעת לצמצם את רמת אי הוודאות המצויה בכל לידה של מוצר חדש. אנו בחברת Designest, סטודיו לעיצוב תעשייתי, מציעים לכם ביצוע הדמיות במטרה שתוכלו לקבל את ההחלטה הטובה ביותר בנוגע למוצר העתידי שלכם.



224 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

פיתוח מוצר פלסטי להזרקות

תוך שלבי פיתוח מוצר פלסטי שמיועד להזרקות, אתם רואים לנגד עיניכם את הלקוחות ואת חווית השימוש שלהם. ככל שהמוצר יהיה מותאם לצרכי הלקוח ומדויק יותר לחוויית המשתמש, כך הוא יהיה מבוקש יותר, וסביר להניח שתוכ

פיתוח מוצרים: האתגר והפתרון המקצועי

מהו תהליך פיתוח מוצרים? מדוע הוא נחות כאשר מדובר על פיתוח מוצרים חדשים? ומה בנוגע להיבט האסתטי של פיתוח מוצרים? היכנסו עכשיו לקריאת הכתבה >>

bottom of page