top of page

פיתוח מכשור רפואי

עודכן: 8 ביוני 2023

עיצוב תעשייתי הוא תחום מאתגר הדורש ידע ויכולות מקצועיות מגוונות ורבות, אך אולי יותר מכל תחום אחר, התחום הדורש התמקדות רבה הוא תחום המכשור רפואי. גודל האתגרים בתחום זה נובע בעיקר מכך שלמכשור רפואי יש קשר קריטי לחיי אדם. פיתוח מכשור רפואי משמש בתי חולים, מרפאות בקהילה וגם את לקוחות הקצה בביתם. בכל קטגוריות השימוש יש חשיבות עליונה לכך שהמוצר הרפואי יהיה בטיחותי וימלא את תפקידו כמצופה. המעצב בונה את מערכת היחסים והממשק בין האדם למכשיר, או במשולש שבין המטפל, המוצר והמטופל.


פיתוח מכשור רפואי: היבטים משמעותיים


כל טעות היא אחת יותר מידי: בכל מה שקשור לחיי אדם - כל טעות היא אחת יותר מידי. כיוון שכך הם פני הדברים, בנושא של עיצוב מוצרים רפואיים נדרשת זהירות רבה ואחריות גדולה במטרה למנוע טעויות קריטיות. בכל תהליכי פיתוח מכשור רפואי ניתן דגש רב על נושאי הבטיחות ובדיקות התקינות השונות, ובאמצעות כך ניתן להבטיח שתהליכי הייצור ישמשו למטרת פיתוח מכשור רפואי שימושי ואמין.

סטריליזציה: מכשור רפואי משמש במקרים רבים באופן שחודר אל הגוף. בין אם מדובר על מוצרים הקוראים מדדים אצל המטופל או בין אם מדובר במכשור טיפול או ניתוחי - המוצר הרפואי מגיע במגע עם גופו של החולה ולכן יש דגש על סטריליזציה. נושא זה משמעותי ביותר בחשיבה על הפריקה של מוצר בחדר טיפול או חדר ניתוח, סדר המגע עם כל אחד מהיוזרים (משתמשים), איך נראה הממשק עם היוזר והמיקום של האינטרפייסים הפיזיים עם המוצר. פענוח וניתוח נכון של רצף הפעולות והפרוצדורות יכול להביא לעיצוב ממשקים נכונים ובריאים עם המשתמשים.

ממשק עם המשתמש: צוותים רפואיים, רופאים ואחיות, עמוסים ומוצפים במידע, מכשור והליכים בירוקרטיים ובטיחותיים במהלך יום העבודה שלהם. הציוד הרפואי חותר להיות נוח, פרקטי ויעיל לשימוש במטרה לאפשר לצוות לבצע את המשימות הנחוצות בנוחות וביעילות, וזאת מבלי לפתח אנטגוניזם ותסכול מהצפת מידע וצורך לעכל וללמוד פלטפורמות מורכבות.

חווית משתמש הקצה: היות וכל מוצר רפואי מגיע גם במגע עם המטופל, יש משקל רב לחוויה שלו במהלך הבדיקה או הטיפול. עקב סיבה זו, במהלך עיצוב מכשור רפואי המעצב חוקר ולומד את נקודות הכאב או המגבלות המאפיינות את הנבדק/המטופל ומכניס את השיקולים האלו בסקיצות השונות בנושא עיצוב מוצרים רפואיים, וזאת במטרה למזער את חוסר הנוחות או הכאב.

אסתטיקה: עד לאחרונה, מכשור רפואי סבל מתדמית ויזואלית נמוכה. בשנים האחרונות, חלה תמורה משמעותית, ומכשור רפואי עדכני מקבל טיפול חזותי, סגנוני, חומרי וצבעוני לא פחות ממוצרי לייפסטייל ומוצרים טכנולוגיים אחרים. במכשור רפואי, ההיבטים הפונקציונאליים תמיד יעלו על ההיבטים האסתטיים והוויזואליים, אך העובדה הזו לא מונעת תוצרים מתקדמים מאוד מהפרספקטיבה הוויזואלית. מכשור רפואי מעוצב כהלכה בהיבטים האסתטיים מביא איתו יתרונות אדירים בערך הנתפס שלו. כמו כן, מכשור רפואי מעוצב גם בעל יכולת לגייס משאבים ממשקיעים ומול היוזרים, וגם בעל כוח לרתימת צוות הפיתוח לקידומו.


פיתוח מכשור רפואי

שלבים ראשונים בפיתוח מוצר רפואי ל-MEDMED


פיתוח מוצרים רפואיים: מקצוענות ומומחיות


מפאת הגורמים שעליהם דיברנו, משימת עיצוב ומשימות פיתוח מכשור רפואי, יבוצעו לרוב ע"י חברות עם מומחיות רבה בתחום, ידע וניסיון. כל אלה מאפשרים לצוותים להוביל תהליכי פיתוח מכשור רפואי עם רמת בטיחות מקסימלית, יעלות ואסתטיקה בעלת אימפקט משמעותי.

עקב הסיבות שציינו עד כה ועקב סיבות נוספות, משימות פיתוח מוצרים, ובפרט פיתוח מוצרים רפואיים, מתבצעות ע"י חברות שצברו מומחיות רבה בתחום פיתוח מכשור רפואי. הידע הרב שצברו בחברה לצד הניסיון והמומחיות, מאפשרים לצוות החברה להוביל תהליך יעיל ואסתטי של פיתוח מוצרים רפואיים. שלבי עיצוב מוצרים רפואיים ילוו את השלבים השונים של פיתוח מרעיון למוצר, כבר בתחילתו, ועשויים להיות ממושכים ולדרוש משאבים רבים, בדיקות חוזרות ונשנות ואיטרציות רבות בהתאם לשלבי הייצור והפיתוח, וזאת במטרה להוביל לתוצר עכשווי, בטיחותי ונוח לשימוש.


פיתוח מכשור רפואי: מימון


תהליכי פיתוח מכשור רפואי צורכים הרבה זמן ומשאבים כלכליים. לרוב, עיצוב יהיה צרכן משאבים פחות משמעותי מגורמי פיתוח אחרים.

חברות גדולות בתחום פיתוח מכשור רפואי הן אלו שבד"כ עומדות מאחורי פיתוח מכשור רפואי. גם אם הפיתוח התחיל ע"י יזם פרטי או סטרטאפ, בהמשך הדרך הפיתוח יימכר לחברה גדולה בעלת יכולות להוביל את הייצור השיווק והלוגיסטיקה ביד רמה. ראוי לציין כי מציעים מגוון שירותים נוספים הכוללים גם שירותי זיווד אלקטרוניקה בשלבי פיתוח מכשור רפואי.


פיתוח מכשור רפואי: ויזואליזציה

חשוב לדעת כי ישנן מספר נקודות אסטרטגיות בהן אנו פוגשים את הצורך לבצע הדמיות תלת מימד למוצרים. ביצוע הדמיות פוטוריאליסטיות, מסייעות לתהליכי פיתוח המכשור ולתהליכי בניית אב טיפוס, מאחר והן מסייעות במיקוד ודיוק המוצר לטובת קבלת החלטות בנוגע לנראות ולפונקציונליות שלו (בעיקר בהיבטים של ממשק משתמש - לחצנים סימונים על המוצר וכיוב').


ביצוע הדמיות אלו הוא הצעד הנכון במטרה לדעת כיצד ייראה המוצר טרם מתחילים את שלב הייצור. אנו ב- Designest יודעים לבצע הדמיות ברמה הטובה ביותר כדי לקדם את תהליכי הפיתוח ולזרז את מימוש המוצרים שלכם.






209 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

פיתוח מוצר פלסטי להזרקות

תוך שלבי פיתוח מוצר פלסטי שמיועד להזרקות, אתם רואים לנגד עיניכם את הלקוחות ואת חווית השימוש שלהם. ככל שהמוצר יהיה מותאם לצרכי הלקוח ומדויק יותר לחוויית המשתמש, כך הוא יהיה מבוקש יותר, וסביר להניח שתוכ

פיתוח מוצרים: האתגר והפתרון המקצועי

מהו תהליך פיתוח מוצרים? מדוע הוא נחות כאשר מדובר על פיתוח מוצרים חדשים? ומה בנוגע להיבט האסתטי של פיתוח מוצרים? היכנסו עכשיו לקריאת הכתבה >>

bottom of page